Sweet as! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu Sweet as! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu

Sweet as!

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

17 November 2013 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Lieve allemaal,

Wauw! Geweldig! Fantastisch! Overweldigend! Mooi mooi mooi! Wat een heerlijk land! Ik heb het super hier! En wat leuk ik zoveel leuke reacties van iedereen krijg! Echt heel leuk om te lezen!

Omdat ik het zo ontzettend naar mijn zin heb, heb ik nauwelijks tijd om jullie regelmatig een update te geven, maar nu toch eindelijk een momentje gevonden!

Mijn laatste verhaal heb ik in Auckland geschreven, wat alweer een eeuwigheid geleden lijkt. Ik heb in de tussentijd superveel leuke dingen en avonturen meegemaakt.

Na mijn eerste weekendje in Auckland bijkomen van die lange vlucht, was ik op maandag 4 november vertrokken naar het noorden van Nieuw Zeeland, the Bay of Islands. In Auckland op de stray bus gestapt en al meteen veel leuke mensen leren kennen. Onderweg af en toe gestopt bij de grootste bomen van Nieuw Zeeland, een bird farm (met kiwi's!) en goat island (waar we mochten snorkelen, maar niemand dit deed omdat het zo ontzettend koud was. Het leek wel Nederland!). 's Avonds was er meteen een barbecue voor ons geregeld en hier kon ik gezellig de groep een beetje leren kennen. De volgende dag zijn we naar Cape Reinga (noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland en die dag ontzettend koud en veel regen!!!) gegaan, hebben we gesandboard en zijn we over 19 mile beach gereden (leek het scheveningse strand wel:p). De volgende dag zouden we gaan zwemmen met dolfijnen, maar omdat er baby dolfijnen (wel heel schattig!) bij waren mochten we helaas het water niet in. Maar het was al heel leuk om ze vanaf de boot te kunnen zien!

De dag erna weer terug naar Auckland gegaan om daar te overnachten, waarna we naar de oostkust zijn vertrokken, een badplaatsje Hahei. Hier een wandeling gemaakt (in korte broek!!!) naar de Cathedral Cove. Dit is een soort tunnel in een rots op een afgelegen strandje en echt geweldig mooi! Na de wandeling zijn we naar hot water beach gegaan, waar letterlijk hot water naar boven kwam! Het idee was om een kuil te graven op het strand, waarna er heet water omhoog borrelde en je daar heerlijk in kon gaan liggen baden.
Na Auckland was de groep weer wat veranderd door het hop on hop off idee. Ik heb dus al ontzettend veel mensen leren kennen, want er komen steeds weer nieuwe mensen bij, maar helaas moet je ook steeds weer afscheid nemen. Ik zit inmiddels nog maar met 2 anderen (Nederlands meisje Marieke en Schotse jongen Bryan) van de eerste dag op de bus, waar ik het ontzettend gezellig mee heb!

Goed, na Hahei zijn we naar de surfers plaats Raglan gegaan. Hier werd 's avonds een feestje georganiseerd, omdat er veel surfers weg gingen. Hier hebben wij dus goed van geprofiteerd!

De volgende dag behoorlijk brak op de bus gestapt richting de Waitomo caves. Dit is een plaats met ongeveer 450 grotten volg met glowworms (wormpjes die licht geven en er uitzien als een sterrenhemel in die grotten). We hebben een tocht van 2,5 uur onder de grond gemaakt, waarbij de met banden door water moesten baden, door smalle gaten moesten klimmen en hier allemaal behoorlijk claustrofobisch van werden. Gelukkig zijn we allemaal veilig aan het eind gekomen!
Na het grotavontuur zijn we naar een Maoridorp gegaan en hebben we de cultuur van de Maori's leren kennen en moesten we zelf de Maoridans leren, hilarisch! 's Nachts sliepen we met z'n allen in een grote zaal en het leek net of we met z'n allen op schoolkamp waren. We hebben nog naar alle Maoriverhalen van een van de Maorivrouwen geluisterd terwijl we op onze bedjes zaten en vielen daarna als een blok in slaap.

Van de Maori's gingen we via Rotorua (veel mooie geizers) naar Lake Aniwhenua. In Rotorua moesten we helaas weer afscheid nemen van een grote groep, maar ook kwam Elisa op de bus. Dit is echt een mooi verhaal. Tijdens mijn eerste weekend in Auckland liep ik in de supermarkt en dacht ik dat ik een meisje uit Maastricht zag, maar aangezien ik dit niet geloofde ben ik eerst 3 schappen verder gelopen. Na toch veel twijfelen heb ik haar toen maar aangesproken en het bleek inderdaad Elisa te zijn! Voor degenen die dit niet weten, ze is mijn buurmeisje in Maastricht en nu zijn we dus samen door Nieuw Zeeland aan het reizen! Echt heel gezellig!

De volgende dag zijn we naar Taupo gegaan waar veel van ons een skydive deden, maar ik heb dit vanwege mijn budget toch maar laten schieten. Wie weet ga ik dit in Australie nog inhalen!
Vanuit Taupo zagen we Mount Doom (voor alle Lord of the Rings fans) liggen en hebben sommige Hobbiton bezocht.
We zijn naar een hostel gegaan vlak bij Mount Doom en hebben de volgende dag deze vulkaan beklommen. Dit was echt mijn hoogtepunt van mijn trip tot nu toe! Een 8 uur durende crossing van 24 kilometer en het was echt zo ontzettend mooi allemaal! Helder blauwe meren, groene meren, de vulkaan op de achtergrond en geweldige rotsformaties! Echt zo ontzettend gaaf!!!
Na de crossing had ik zoveel energie! Maar natuurlijk ook behoorlijk zere voeten en de moeheid sloeg er na 2 uur ook behoorlijk in. De verrassing dat we een hottub hadden bij het hostel kwam dan ook als geroepen! Die avond gezellig met de groep wijntjes gedronken in de hottub. Wat een leven!

Na nog steeds bijkomen van deze fantastische ervaring zijn we naar Wellington vertrokken, waar we naar het nationaal museum zijn gegaan en hebben we de volgende dag de ferry naar het zuider eiland genomen. Dit schijnt nog veel mooier te zijn dan het noorder eiland, dus er staat me nog heel wat te wachten!

Inmiddels zijn we in Abel Tasman National Park geweest, waar we een zeiltocht op een katamaran hebben gemaakt en heel gezellige avondjes rond het kampvuur met gitaarmuziek hebben gehad en zijn we inmiddels bij Franz Josef Glacier aangekomen. Morgen gaan we de gletscher beklimmen nadat we daar met een helikopter gedropt worden. Hier heb ik echt heel veel zin in, want het moet het geweldig mooi zijn daar boven! Ik ben benieuwd!

Ik probeer jullie volgende keer weer wat sneller een update te sturen, want ik heb de helft nog niet eens verteld nu!

Tot snel weer! Sweet as!!

Heel veel liefs,

Hester!

  • 17 November 2013 - 10:21

    Mama:

    Jeetje lieverd,
    Wat ontzettend leuk allemaal! Sieger zei meteen: dat wil ik ook!
    Geniet maar super. Je hebt t verdiend!
    Doe wel voorzichtig. Hvj.
    Dikke kus

  • 17 November 2013 - 11:21

    Magali:

    He Hes,
    Wat een prachtige avonturen!!! Het klinkt echt fantastisch! Geniet ervan! En heel veel plezier op zuidereiland! X mag

  • 17 November 2013 - 13:39

    Wijni Bouma:

    Hallo Hester,net je verhaal gelezen.Wat fantastisch zeg wat jij daar allemaal ziet en meemaakt.En dat van je buurmeisje,dat geloof je toch niet.Geniet er maar lekker van.Groetjes Bas en Wijni.

  • 17 November 2013 - 14:18

    Fossa:

    Ha hottie,

    WAUWIE! Zo ontzettend gaaf! Mijn backpack roept me hihi...one day ;) geniet van je tijd daar!!!

    Dikke kussen uit limbabwe xx

  • 17 November 2013 - 18:23

    Emily:

    Aaaah Hes wat super tof om allemaal te lezen!!
    Hysterisch dat je je buurmeisje bent tegen gekomen. Ik zwaai af en toe nog even naar je kamer in Eindhoven hoor;)

    x Eem

  • 18 November 2013 - 07:54

    Marloes Oele:

    Hey Hester! Wat een prachtige verhalen zeg, ben jaloers!! Geniet er enorm van en ik kijk uit naar de volgende verhalen :-). xxx Loes

  • 18 November 2013 - 14:59

    Oma:

    Lieve Hester,

    Ik heb weer genoten van je prachtige verhalen en kijk weer uit naar het volgende avontuur!

    liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hester

Hier kunnen jullie al mijn verhalen volgen van mijn reis door Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 7247

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Nieuw-Zeeland en Australië!

Landen bezocht: