Still alive in paradise! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu Still alive in paradise! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu

Still alive in paradise!

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

13 December 2013 | Australië, Airlie Beach

Lieve allemaal,

Jaja ik leef nog! En eindelijk weer eens tijd voor een berichtje. Heb weer een heleboel meegemaakt, dus ga er maar eens goed voor zitten!

Dus, waar was ik gebleven. Oja, in Cairns! Na zaterdag te zijn aangekomen in Cairns en zondag een acclimatiseer dagje ingelast te hebben was ik maandag lekker rustig opgestaan en ben ik mijn dag begonnen met het verfen van mijn haar. Blond was leuk, maar die uitgroei zag er niet uit, dus ik ben weer terug naar het oude vertrouwde bruin!
Dus, na deze belangrijke informatie, zal ik mijn avonturen maar eens vertellen. 's Middags de botanische tuinen van Cairns bezocht en een lekkere wandeling van 2 uur gemaakt. Het acieve leven van Nieuw Zeeland moet ik er toch een beetje proberen in te houden! Die avond ben ik gaan eten in een barretje in Cairns waar we iedere dag gratig eten krijgen. Heel gezellig want daar komen heel veel backpackers en aangezien mijn kamer wat suf was, was dit een mooie mogelijkheid om andere mensen te leren kennen. Die avond dus geeindigd met een biertje en een hoop gezellige mensen!
De volgende dag ben ik de Barefoot tour gaan doen, welke door de Tablelands ging. Dit is een stuk grond dat vroeger Rainforest was, maar omdat de grond zo vruchtbaar was nu allemaal wielanden zijn. Gelukkig zijn er nog wel stukjes regenwoud over, waar schitterende watervallen te zien zijn. We zijn dus langs 3 watervallen gereden en hebben een mooi meer gezien. Overal lekker gezwommen en een hoop mooie foto's kunnen maken!
De dag erna weer heel vroeg opgestaan om met een boot te vertrekken naar het Great Barrier Reef! Heerlijk weer en 2 duiken gedaan!! Het was zo mooi!!! En ik ben erachter gekomen, dat na 11 jaar niet gedoken te hebben, ik het nog steeds kan. Wauw! Ik was even vergeten hoe geweldig dit is!
Die avond lekker nagenoten in de kroeg met Angharad en Verity, 2 Engelse meiden die ik in Nieuw Zeeland had leren kennen en hier weer tegen kwam.

De dag erna voor 2 dagen vertrokken naar Mission Beach, waar ik met 3 Finse meiden op de kamer lag. De avond dat we aankwamen gingen we even een kijkje nemen op het strand, waar we werden aangesproken door de jongens van de skydive (is helemaal populair hier, omdat je kunt landen op het strand), dat ze een kampvuur gingen maken. Wij dus snel een wijntje (goon, is hier helemaal hot onder de backpackers, want goedkoop!) gehaald en weer teruggegaan naar het strand. Weer een moment dat ik nooit meer zal vergeten, want we zater op het strand van Mission Beach rond het kampvuur, onder de overhangende palmbomen, onder de sterrenhemel met ontelbaar veel sterren!! Zo bijzonder!
Verder lekker over het strand en door het regenwoud gelopen en ultiem gerelaxed (oja, dat was die dag dat er code rood was in Nederland, om jullie helemaal niet jaloers te maken hihi).

Na Mission Beach met de bus en de ferry naar Magnetic Island vertrokken, waar we een hostel aan het strand hadden. Hier is een Koala Sanctuary, waar je kunt knuffelen met koala's. Hoe schattig! Verder kun je lizzards, een papegaai, schildpad, en pyton vasthouden. En ja, dat heb ik allemaal gedaan. Wie had er ooit gedacht dat ik over mijn slangenangst heen zou komen!

Na Magnetic Island naar Airlie Beach gegaan om vervolgens 3 dagen lang op een zeilboot door de Whitsunday Islands te varen. Iedereen zei dat dit echt het hoogtepunt van de oostkust is en JA! Dat is het echt! Wauw!! Zo mooi! Parelwitte stranden, delen van het great barrier reef, helderblauwe zee en een enorme zeilboot. Wat een leven! We hadden echt een hele leuke groep en een super gezellige crew. Heerlijk eten en veel gesnorkeld. Ik heb toch maar weer een duik gedaan en wat ben ik daar blij om. Een enorme schildpad gezien! Om daar mee te zwemmen is zo ontzettend gaaf! Daarna na het snorkelen nog 2 schildpadden gezien, maar ermee zwemmen onder water s toch wel heel bijzonder.

Gisteren zijn we teruggekomen in Airlie Beach, waar ik even over mijn zeebenen heen moest komen. 's Avonds zijn we met de hele groep gaan eten en stappen en heb ik helaas weer van iedereen afscheid moeten nemen. Vandaag ga ik nog even relaxen bij de lagoon met Marieke (weer een Nieuw Zeeland reunietje), waarna ik vanavond op de nachtbus stap naar Rainbow Beach. Vanuit daar ga ik 3 dagen naar Fraser Island, het grootste zandstrand van iets... (alles is hier steeds het grooste, beste, mooiste, hoogste...). Schijnt in ieder geval heel mooi te zijn!

Geniet allemaal van het koude weer en de kerstsfeer in Nederland, want zon, zee strand en kerst zijn hier toch een vreemde combi.

Tot heel snel!!!

Liefss

Ps. Mijn Australische nummer is +61455781923

  • 13 December 2013 - 18:59

    Laurence:

    Leuk om te lezen hessie! Veel plezier!

  • 13 December 2013 - 22:52

    Liz:

    Hey hessie, wat leuk om te lezen, heb het eindelijk door , haha!
    Prachtige reis zeg!
    Geniet ervan en wij genieten van je verhalen xx

  • 14 December 2013 - 19:46

    Floris:

    Hej Hes. Klinkt bijna nét zo leuk als onze PM weekendjes!
    Geniet van de Kerst daar!

  • 16 December 2013 - 15:24

    Oma:

    Lieve Hester, wat een verhaal weer, voor mij is het allemaal een openbaring! Ik wens je alvast een leuke warme Kerst in de zon.
    liefs van oma

  • 23 December 2013 - 21:34

    Nienke:

    Hoi Hes!
    Klinkt geweldig! Wat een mooie reis tot nu toe! En er komt vast nog veeeel meer :)
    Geniet ervan. En hele fijne feestdagen gewenst aan de andere kant van de wereld

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Hester

Hier kunnen jullie al mijn verhalen volgen van mijn reis door Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 7216

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Nieuw-Zeeland en Australië!

Landen bezocht: