See ya NZ, welcome Ozzz!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu See ya NZ, welcome Ozzz!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu

See ya NZ, welcome Ozzz!!!

Blijf op de hoogte en volg Hester

01 December 2013 | Australië, Cairns

Hallo lieve volgers,

Wauw! Wat gaat de tijd snel! Ik heb alweer afscheid moeten nemen van het geweldige Nieuw Zeeland en ben inmiddels aangekomen in het zonovergoten Australie!

De laatste week in Nieuw Zeeland is echt voorbij gevlogen! Na bijgekomen te zijn van mijn bungy, heb ik lekker een paar dagen genoten in Queensland. Helaas regende het maandag keihard, maar aangezien we iedere avond gingen stappen hoefde ik me niet schuldig te voelen door lekker uit te slapen. Ik heb die dag verder een beetje besteed aan het boeken van mijn trips in Australie en lekker niks gedaan. Daar was ik ook wel eens aan toe! 's Avonds kwam er weer een nieuwe Stray bus aan, waar een heleboel mensen op zaten die onderweg van mijn bus af gehopt waren, dus weer een reunie avond! Heel leuk om iedereen weer te zien!

Dinsdag ben ik vroeg opgestaan om iedereen uit te zwaaien, want bijna mijn hele bus vertrok die dag weer richting het noorden. Ik had besloten een dagje langer in Queenstown te blijven, want dat vond ik beter dan een dag extra in Cristchurch. Het was heel gek om na bijna een maand afscheid te moeten nemen, want we hebben echt een super tijd gehad samen!
Elisa, Larissa (ook net afgestudeerd geneeskunde in Groningen), Dorien (Belgie) en ik hebben die middag de Queenstown Hill beklommen. Het was een wandelingetje van anderhalf uur, maar met een super mooi uitzicht over het Wakatipu meer en de bergen rondom Queenstown. Daarna zijn Elisa en ik nog een beetje gaan lopen langs het meer en 's avonds natuurlijk weer de kroeg in (aangezien dat gewoon hoort als je in queenstown bent).

De dag erna vertrok onze bus richting het noorden, Mount Cook! De hoogste berg van Nieuw Zeeland en vernoemd naar Captain James Cook (Na Abel Tasman de ontdekker van Nieuw Zeeland). Helaas was het bewolkt en hebben we het topje niet kunnen zien, maar gelukkig hadden we deze al gezien vanaf de Franz Josef Glacier.
Onderweg gestopt bij ake Wanaka en een wandeling naar Lake Pukaki gemaakt. Echt verschrikkelijk mooi en wat een kleuren!! Daarna nog een wandeling naar de Abel Tasman Glacier gemaakt, wat inmiddels ook een ijsmeer is geworden.
Die avond lekker vroeg naar bed, want iedereen had nog een klein katertje van Queenstown.

Donderdag zijn we naar Rangitata gegaan waar we konden raften, maar aangezien dit redelijk duur was heb ik dit laten schieten. Samen met Elisa zijn we naar de Rangitata River gelopen. Helemaal helder blauw en weer lekker wat beweging gehad. Die avond lekker met z'n allen rond het kampvuur gezeten en weer veel nieuwe mensen leren kennen van onze nieuwe bus. Heel gezellig!

Vrijdag, mijn laatste dag in Nieuw Zeeland! Ik kon het bijna niet geloven, zo snel is het gegaan. Van Rangitata naar Cristchurch, waar ik met twee Zweedse meiden een beetje ben gaan rondlopen en naar het Quake Centre ben gegaan. Heel erg indrukwekkend. Volgens mij was het echt een ongelofelijk mooie stad, maar helaas is door de aardbeving in 2011 bijna de hele stad verwoest. Overal zie je nog puin en werktuigen enzo. Heel bijzonder om te zien hoe lang het duurt om zo'n stad weer op te bouwen. Die nacht heb ik overnacht op het vliegveld, omdat ik de volgende ochtend vroeg naar Australie zou vliegen. Gelukkig hadden ze daar fatboys liggen, waardoor ik nog een redelijke nacht heb gehad.

Inmiddels ben ik na een lange vlucht met overstap op Brisbane (regen regen regen!!! Dat had ik niet verwacht!) in het zonovergoten Cairns aangekomen. Gek om weer helemaal op mezelf te zijn, maar heel veel zin in mijn volgende avontuur!! Ik heb inmiddels een duik naar het Great Barrier Reef en een trip naar de millaa millaa falls geboekt (de watervallen van de ralph lauren reclame), dus komt helemaal goed!

Heel veel liefs en tot snel!

  • 01 December 2013 - 08:41

    Anne:

    Ha schatje,

    Wauw wat een verhalen. De natuur in NZ klinkt geweldig :):) en hoe fijn is t dat je eigenlijk nooit alleen bent met alle travelbuddies :) enjoy your time in australia!!!

    Liefs, An

  • 01 December 2013 - 19:42

    Marian Buuf:

    Hee daar buurmeisje! Je gaat wel lekker zo te lezen, Mooi man!
    Heel veel plezier daar!
    Dikke zoen van je ouwe buuf

  • 02 December 2013 - 14:55

    Oma:

    oma geniet heel erg van jouw verhalen en ik vond het filmpje van de bungyjump prachtig maar ook wel eng! Geniet nu maar van Australië!

    liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Hester

Hier kunnen jullie al mijn verhalen volgen van mijn reis door Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 7215

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Nieuw-Zeeland en Australië!

Landen bezocht: