Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

06 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hallo!!!

Het is alweer een tijdje geleden, dus weer tijd voor een update! Vorige keer was ik in Brisbane en inmiddels ben ik vandaag alweer in Sydney aangekomen.

Allereerst nog voor iedereen die ik nog niet gesproken heb (al kan ik me dat nauwelijks voorstellen, aangezien ik hier om 10 uur 's ochtends, 12u jullie tijd, een uur mee bezig ben geweest), een heel erg gelukkig nieuwjaar!!! Laat het een topjaar worden voor iedereen! Bij mij is in ieder geval het begin al geslaagd, maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen.

Het was wel gek om weer in een grote stad te zijn, want dat was alweer een aantal weken geleden. Ik werd die avond meteen uitgenodigd voor een kerstavond bbq langs de brisbane river met een hele groep backpackers. Heel gezellig. Kerstdag zelf had ik besteed door de stad wat te verkennen en lekker bij de lagoon gelegen. 's Avonds had het hostel een kerstdiner georganiseerd, waar ik met 3 andere Nederlanders heen was gegaan. Super gezellig, maar gek om in een zomerjurkje kerst te vieren! Wat een contrast met de sneeuw! 2e kerstdag wordt hier Boxing Day genoemd en is er een massale uitverkoop. Dat heb ik geweten, want mijn idee om een jurkje voor oud en nieuw te kopen, was dus niet echt geslaagd. Overal rijen om zelfs de winkels in te komen en het was een grote mierenhoop. Uiteindelijk na 2 uur gelukkig geslaagd en snel de stad weer ontvlucht! Die middag ben ik nog in het Brisbane Eye (soort London Eye) geweest en verder gewoon lekker gerelaxed.

Na Brisbane ben ik naar Byron Bay gegaan, wat een stadje schijnt te zijn met overal hippies, dreadlocks, straatmuziekanten en overal kleur. Dat was ook echt zo!! Wat een chille sfeer hier! Heel fijn, want hier ging ik oud en nieuw vieren. Eerst ben ik nog een dagje naar Nimbin geweest, wat nog erger hippie is en daarna ben ik een dag gaan surfen. Ging heel goed en kon aan het eind vrijwel iedere keer rechtop staan!
Met oud en nieuw hadden we met iedereen die we hadden leren kennen in het hostel een bbq georganiseerd. We waren met een groep van ongeveer 20 man en het was een gezellige boel. Om ongeveer half 11 zijn we naar het strand vertrokken om het nieuwjaar in te luiden. Supergaaf en het stond helemaal vol! Om 5 over 12 zijn we met z'n allen de oceaan ingesprongen en mijn eerste officiele nieuwjaarsduik was een feit!
Nieuwjaarsdag had ik de duik nog eens goed overgedaan, wat een topmedicijn tegen de kater was! Verder die dag niks anders gedaan dan op het strand liggen, heerlijk.
Op 2 januari zijn we 's ochtends om 3 uur opgestaan om naar de vuurtoren te lopen en de zonsopgang te kijken. Het zou een uur lopen zijn, maar dat bleek een half uur en de zonsopgang bleek om 6u te zijn in plaats van half 5. Uiteindelijk 2,5 uur gewacht voor een zonsopgang achter de wolken, maar we hebben wel lol gehad!

Na Byron te hebben verlaten, wat ik op dat moment echt niet leuk vond, ben ik naar Yamba gegaan. Dit is een heel klein dorpje, waar bijna niemand van weet. De drukte even ontvlucht dus! De eerste dag heb ik eerst een halve dag surfles gehad van de eigenaar van het hostel en hij vond me echt een pro haha! Ik was best trots op mezelf. Die middag hebben we Shane's (naam van die eigenaar) Tour gedaan en hebben we van superhoge kliffen afgesprongen. Supergaaf! De volgende 2 dagen heb ik weer besteedf met surfen, wat echt mijn nieuwe verslaving is!

Vandaag ben ik, inclusief spierpijn, aangekomen in Sydney. Ik heb vanmiddag een gratis backpacker tour door de stad gekregen en alle highlights gezien en vanavond even relaxen. Morgen gaan we de coastal walk doen met een paar Nederlandse meiden en verder heb ik nog wat dagen hier te besteden, waarvan ik natuurlijk 1 dag naar Bondi ga.

Nog maar 3 weekjes hier en dan ga ik alweer naar huis. De tijd vliegt echt!!

Hopelijk gaat het daar in het koude kikkerlandje ook goed met iedereen!

Tot snel weer,

Liefs!

  • 11 Januari 2014 - 14:31

    Loes Wouters:

    Super mooi die nieuwjaarsduik! Ik ben naar londen geweest met NYË ook heel leuk :) Heel gaaf van surfen. Geniet nog van je laatste weekjes! en tot dan bij PM :D xx

  • 20 Januari 2014 - 14:47

    Wouter:

    Hoi Hester, geweldig om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad en nog ssteds hebt. Als ik het zo lees blijf je liever daar dan hier in de regen en wind. Maar ja er moet ook weer gewerkt worden want het leven is helaas niet alleen maar feest.
    Jamer dat het zo lang reizen is anders zou ik ook wel eens die kant op willen maar met de 2 biggetjes gaat dat (nog) niet. Het zit er al weeer bijna op voor je en ze zult nog vaak met plezier aan deze onderneming terugdenken. Hier gaat alles zijn gangetje, oma is weer behoorlijk opgeknapt en zal het oo leuk vinden om je weer te zien. geniet er nog van zoalng het kan en voor straks een hele goede reis terug.
    Kun je hier lekker surfen op het Wolderweid of zelfs op de Noordzee :-)
    grtjs
    Oom Wout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Hester

Hier kunnen jullie al mijn verhalen volgen van mijn reis door Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 7211

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Nieuw-Zeeland en Australië!

Landen bezocht: