Merry Sunny Christmas! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu Merry Sunny Christmas! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu

Merry Sunny Christmas!

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

24 December 2013 | Australië, Brisbane

Halloooo!!!

Op de valreep nog snel even een verhaaltje voor de kerst. Ik heb alweer een heleboel meegemaakt, dus weer genoeg te vertellen.

Vorige keer vertelde ik dat ik naar Fraser Island zou gaan, wat (inderdaad) het grootste zandeiland van de wereld is. Wow! Na een bangmakende briefing, waarbij verteld werd dat er mensen dood zijn gegaan op het eiland door de 4 wheel drives, dingo's en slangen, kregen we de groepsindeling te horen en bleek dat ik in de leadercar zat met de gids en 7 andere meiden. 3 meiden uit Nederland, een Spaans meisje, een Duits meisje, een Zwitsers meisje en een Engels meisje (die van plan was met nepwimpers te gaan kamperen haha). Die avond dus kennis gemaakt en een beetje optijd naar bed, want ik was nog behoorlijk moe van de Whitsundays en de komende dagen zouden ook niet veel slapen gaan worden. De volgende dag om 7u opgestaan om om 9u te vertrekken naar het eiland. Nog voordat we op het eiland waren zat de eerste auto (4 auto's in totaal) van de groep al vast in het mulle zand. Dat belooft wat! Gelukkig ging het de verdere trip goed en is niemand meer vast komen te zitten. 10 minuutjes op de ferry, waarna we het eiland op reden. Heel leuk! Door het zand crossen en meteen naar de lunchplek gereden. Daarna zijn we naar een heel mooi meer gegaan, waar je via een ontzettend hobbelige weg moest komen. Na door elkaar geschud te zijn, kwam een duik in het meer als geroepen.

Na het meer zijn we naar de camping gegaan, waar we zouden overnachten. Hier moesten we zelf koken met de mensen uit de auto, er was een soort hut wat de nightclub genoemd werd en we sliepen in koepeltentjes. Ik lag met Jaenine (Nederlands) en Georgia (met de nepwimpers) in de tent. Na het eten ging iedereen drankspelletjes met goon (wijn uit een box, is heel populair onder de backpackers, want goedkoop!) doen en binnen de kortste keren zat de gezelligheid er behoorlijk in! Ik was best moe, dus al rond 11 uur naar bed gegaan. Maar eigenlijk zat mijn dag er nog niet op, want de nacht zal vol met avonturen, waarbij een andere jongen bovenop onze tent op mijn hoofd viel, Jaenine 3x haar lenzen probeerde te verwijderen en mij steeds vroeg of ze echt al uit waren en de gids die de spullen van Georgia kwam halen, omdat ze met haar hoofd op een balk was gevallen, buiten bewustzijn was en met de helikopter opgehaald moest worden. Wat een nacht!!

De volgende dag was de gids ook niet zo blij met ons, omdat het een grote puinhoop was geweest. Haha, oeps! 's Ochtends dus maar vertrokken naar Eli Creek (ook wel Hangover Creek) en verder die dag naar het Moheno Wreck (soort aangespoelde titanic), een uitkijkpunt en de champagne pools (natuurlijke pools met schuimend water door de zee, waardoor het net champagne lijkt) gegaan. Die avond was weer gezellig met goon en moest er weer een helikopter gebeld worden! Een meisje was over een boomstronk gevallen en had haar pols gebroken. Gelukkig lag ik toen al te slapen, want scheen weer een hele heisa te zijn geweest. De gids was wel blij met ons...

Goed, de volgende dag een wandeling gemaakt door het bos om bij een grote zandduin te komen met een meer ernaast. Ook weer prachtig!! En de hele dag gereden, wat ook super gaaf was!! Daarna gelunchd en terug gegaan naar Rainbow Beach, naar het hostel. Die avond, ondanks iedereen heel moe was, weer een afterparty gehad en weer laat naar bed! Pff wat was ik moe. Gelukkig bleef ik nog een extra dag in Rainbow Beach en hoefde ik de volgende dag niet vroeg uit te checken, waardoor ik lekker kon uitslapen. Iedereen natuurlijk wel even uitgezwaaid en 's avonds ben ik de sunsetwalk gaan doen, die het hostel organiseerde, om toch wat leuks te gaan doen die dag. Maar wel lekker rustig, want moest echt even bijkomen.

De volgende dag naar Noosa vertrokken, waar dat bijkomen wel lekker kon, want ik had een rustig hostel. Noosa is een soort gooi van de oostkust en dus sjiek de friemel. Ik heb daar 1 dag gesurfd en lekker aan het strand gezeten (zit trouwens nog steeds helemaal onder de blauwe plekken!) en een dag naar het nationaal park geweest, waar ik Tessa (van de Whistsundays) weer tegenkwam. Heel gezellig!

De dag daarna ben ik met de bus en de trein naar Gerard en Ivanka gegaan (vrienden van m'n moeder die tussen noosa en brisbane in wonen). Was echt heel leuk om eens een keer bij mensen thuis te komen in Ozzie en wat werd ik daar hartelijk ontvangen! Echt zo ontzettend leuk! Ik ben samen met hen naar de Australia Zoo geweest (van Steve Irwin, crocodile hunter) en lekker gezwommen in het zwembad. Iedereen hier heeft een zwembad, maar dat moet ook wel, want het is me toch heet hier!! Om het er nog maar eens lekker in te wrijven en jullie helemaal niet jaloers te maken...

Vanochtend ben ik met Ivanka en 2 anderen gaan paardrijden. Was alweer andehalf jaar geleden, dus extra leuk! We zouden een soort bosrit gaan maken, maar uiteindelijk zijn we meer door de suburbs gereden, inclusief op het knopje drukken bij het stoplicht, door poortjes heen en over balken heen gestapt. Heel avontuurlijk dus, haha! Daarna ben ik door Gerard, Ivanka en Frank (hun zoon) naar Brisbane gebracht, waar ik net ben aangekomen en ik de kerst ga doorbrengen met een aantal backpackers. Wordt volgens mij heel gezellig, al heb ik totaal nog geen kerstgevoel!

Desondanks wil ik jullie allemaal een heeeeeelllll fijne kerst toewensen! Geniet van het rond de kachel zitten met een heerlijk kerstmaal en een gluhwein!

Tot snel!!! Liefss

  • 24 December 2013 - 09:26

    Merel :

    Woooow, helemaal niet jaloersmakend hoor hes :p wat een verhalen toch weer! Die Goon heb je wel nodig wil je daar overleven terwijl er mensen op je hoofd vallen als je rustig ligt te slapen.. A very Merry Xmas to you too (leuke foto)! Geniet ervan chickie en veel foto's maken! Dikke kus!

  • 24 December 2013 - 11:04

    Mama:

    Hoi lieve Hes,
    Wat een gezellig verhaal weer, zeg!
    Wat een avonturen. En vooral veel genieten.
    Je hebt t verdiend!
    Hvj. Doe vz.
    Dikke kus

  • 24 December 2013 - 11:54

    Magali:

    He Hes!
    Wat een verhalen en avonturen weer zeg, gelukkig ben jij wel een beetje verstandig en kon je gewoon met de 4 wheel drive vervoerd worden ipv helikopter ;) Hele fijne kerst daar, geniet ervan! Xxx

  • 25 December 2013 - 21:02

    Ivanka:

    Hester,
    Was hartstikke leuk om je op bezoek te hebben! We vonden het zelf ook heel erg leuk, zelfs Frank had het er over dat hij het zo leuk had gevonden. Je bent altijd welkom... :-) (Neem je de volgende keer je moeder mee?! )
    Fijne kerst dagen in het lekkere warme Brisbane en geniet maar van de rest van je reis!

    Ivanka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Hester

Hier kunnen jullie al mijn verhalen volgen van mijn reis door Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 7205

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Nieuw-Zeeland en Australië!

Landen bezocht: