Every adventure comes to an end! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu Every adventure comes to an end! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester Vunderink - WaarBenJij.nu

Every adventure comes to an end!

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

26 Januari 2014 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Het is dan zo ver... Over een uurtje wordt ik door het shuttlebusje van het hostel naar het vliegveld van Sydney gebracht om via Kuala Lumpur maandagochtend om 6 uur te landen op Schiphol! Wat is de tijd snel gegaan!

Maar voordat het zover is zal ik jullie nog even updaten over mijn laatste weken.

Ik was in Sydney gebleven vorige keer. Hier heb ik lekker de toerist uitgehangen. Ik ben begonnen met een gratis (ik blijf toch echt een Nederlander...) guided tour door de stad. Heel handig om mee te beginnen, want ik wist meteen de weg en alle goede plekjes te vinden. Ik heb natuurlijk het Opera House en de Harbour Bridge gezien en heb ontzettend veel gelopen! Het openbaar vervoer is behoorlijk prijzig hier en ik had toch tijd genoeg, dus heb ik alles te voet gedaan. De afstanden zijn alleen wel wat anders dan Zeewolde of Maastricht haha! Ik heb een dag de ferry gepakt naar Manly, een heel leuk dorpje in de grote stad aan zee, heb hier een wandeling gemaakt en ik ben een dag naar Bondi Beach geweest, vanwaar ik de Coastal Walk (jawel, langs de kust!) naar Coogee Beach heb gedaan. Het weer zat helaas niet echt mee (spijkerbroek moest weer tevoorschijn gehaald worden!!), dus niet echt strandweer.

Maarrr.. Dit was anders in Melbourne! Hier kwam ik na 5 dagen Sydney aan en hoewel ik gedacht had dat dit de enige plek in Australie zou zijn waar ik een lange broek aan moest, was het de hele week boven de 40 graden! De eerste twee dagen had ik een tour langs de Great Ocean Road en de Grampians gedaan. Super mooi! Daarna weer terug gekomen in Melbourne en hoe anders dan in Sydney, waar ik bijna niemand kende en ik veel dingen alleen had gedaan, kende ik in Melbourne zoveel mensen dat ik gewoon tijd tekort had om met iedereen af te spreken! De eerste dag daar had ik weer een gratis (nog steeds Nederlands ;)) guided tour door de stad gedaan en heb ik daarna koffie gedronken met een aantal meiden die ik nog van Nieuw Zeeland kende. Zo leuk om ze weer te zien! Daarna hebben we pinguins gespot op St. Kilda, het strand van Melbourne. Echt super schattig!
De volgende dag ben ik met Raphael, een Duitse jongen, naar de Australian Open geweest! Ik wist helemaal niet dat dat nu zou zijn, maar dat verklaarde meteen waarom m'n hostel zo duur was haha... Maar echt supergaaf! We hadden helaas geen pass voor de main court, dus ik heb Federer niet kunnen zien spelen (wel een glimp van z'n haar opgevangen!). Daarentegen heb ik wel de wedstrijden van Robin Haase en Igor Sijsling en Jankovic gezien. En, als laatste die dag de wedstrijd van Del Potro! Ondanks dat we bij 42 graden echt wegsmolten op onze plastic stoeltjes, was het echt super gaaf en spannend!

De andere in Melbourne heb ik een beetje met iedereen afgesproken en vooral niet teveel gedaan, omdat de temperatuur opliep tot 44 graden.. Ik ben nog wel naar een Open Air Cinema geweest, wat heel leuk was en de laatste dag ben ik nog goed gaan stappen... Wat een verhaal...

Komt ie.. Vrijdagochtend vloog ik naar Alice Springs om de outback te gaan verkennen. Op donderdag kwam Jeanine (een meisje dat ik nog kende van Fraser Island) aan in Melbourne en aangezien we elkaar niet meer gezien hadden en dit de enige avond samen was, wilden we even een klein drankje doen. Uiteindelijk waren we met 7 meiden en zijn we in een fancy club beland waar het Ladies Night was en we dus veel gratis drankjes kregen. Het werd zo'n gezellige boel dat ik uiteindelijk pas om 5 uur mijn bed in kroop! Ik was gelukkig wel nog zo slim om mijn wekker anderhalf uur later te zetten om mijn vliegtuig te halen, maar de volgende dag werd ik om 10 voor 10 wakker van iedereen om me heen die z'n spullen aan het pakken was. Nee!!! Mijn vlucht ging om 10 over half 10!! Finaal verslapen! Ik heb nog nooit zo snel al mijn spullen gepakt en 40 minuten later stond ik bij de balie van Qantas Air om te vragen of er een mogelijkheid was om me alsnog die dag in Alice Springs te krijgen. Helaas niet... Maar gelukkig kreeg de dame van de balie (die me daar gewoon zat uit te lachen, wat natuurlijk ook volkomen logisch was haha..) het voor elkaar om me de volgende dag naar Ayers Rock te laten vliegen en me alsnog met mijn tour mee te kunnen laten gaan. Wat een held!

De volgende dag dus 's middags bij Ayers Rock aangekomen en de groep (die al een halve dag met elkaar op weg waren..) leren kennen. Echt een super leuke groep! En zo gaaf, Ayers Rock! Wat een ander Australie dan de oostkust! We hadden wel pech met het weer, want (zoals weer niet verwacht hier...) het regende, was bewolkt en 25 graden. 12 dagen per jaar regent het en dat heb ik weer hoor! Dus geen beroemde sunset, sunrise en star gazing, maar waterholes, watervallen en een groene woestijn! Ook wel heel bijzonder, want ik heb the red centre op een heel andere manier gezien dan de rest van de wereld. Maarrr... Natuurlijk wil ik het nog wel een keer opde cliche manier zien, dus een goede reden om terug te komen!

Na mijn trip langs Uluru, Katja Tjuta en de Kings Canyon ben ik naar de Blue Mountains (even buiten Sydney) gegaan. Hier helaas ook regen, maar dat maakte de bossen en regnwouden en watervallen we extra mooi. Na 3 dagen heb ik gelukkig op de valreep ook de beroemde rotsformatie, the three sisters, gezien en ben ik gisteren weer in Sydney aangekomen. Ik heb mijn laatste dage doorgebracht op Bondi Beach, waar ik mijn kleurtje nog even heb bijgewerkt. Helemaal niet om jullie jaloers te maken hoor!

Net heb ik uitgecheckt in mijn laatste hostel en het besef dat ik weer terug ga naar de normale wereld begint nu toch door te dringen. Hoewel ik het geweldig vind om jullie straks weer allemaal te zien, vind ik het toch jammer om dit geweldige land achter me te laten. Ik heb de tijd van mijn leven gehad hier, vrienden voor het leven gemaakt en een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Ik ga naar huis en ik neem mee... Een backpack vol met geweldige ervaringen!

Tot snel in het koude Nederland allemaal!!!

• 26 Januari 2014 - 02:36

Marleen:

Fijne reis lieve hes!

Ik heb weer genoten van je leuke verhalen, maar ben wel blij dat je weer fijn naar Nederland komt:)

Xxx tot heeeeeel snel

• 26 Januari 2014 - 11:09

Liz:

Hey lieve Hes,
    Wat 'n prachtige verhalen, we hebben genoten!

Fijne reis terug en tot snel xxx

• 26 Januari 2014 - 17:02

Fossa:

Ha chickie!
    Wat een heerlijke verhalen! Maakt dat wij onze backpack ook zeker nog een keer inpakken voor down under. Deze zomer eerst naar Zuid-Afrika!!!! Bedankt voor je mooie verhalen en goede vlucht naar huis gewenst!! Het is hier gelukkig niet heeeeel koud, maar zal toch wel tegenvallen!